top of page
Po - Pá 9 - 16 hod

Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

Článek. 1 – Úvodní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se vztahují na kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu umístěného na webových stránkách „prodávajícího“ (dále jen „E-shop“) mezi:

JTM SERVIS s.r.o.
Sídlo: Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2
IČ: 247 45 740
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp.zn. C 170830


(dále jen „prodávající“)

a

právnickými i fyzickými osobami, které jsou podnikateli nebo se podle zákona za podnikatele považují


(dále jen „kupující“ nebo také „zákazník“),

(společně dále také jako „smluvní strany“).

 

  1. Tyto VOP vymezují a upřesňují práva a povinnosti „smluvních stran“ při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím E-shopu. Společně s nimi se na vztah „smluvních stran“ aplikují také Pravidla registrace a Zásady ochrany osobních údajů E-shopu, které tvoří přílohu č. 1 těchto VOP (pokud jsou zveřejněny).

 

  1.  „Prodávající“ uzavře kupní smlouvu dle těchto VOP pouze po úspěšné registraci „kupujícího“ v registračním systému E-shopu. „Kupující“ svou registrací vyslovuje souhlas s těmito VOP.


 

  1. Registrací v registračním systému E-shopu „kupující“ potvrzuje, že je podnikatelem v právním slova smyslu. Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku.

 

Článek 2 – Vyřízení objednávky

  1. V E-shopu je uveden seznam věcí (zboží) určených k prodeji včetně popisu jeho charakteristických vlastností. Prezentace zboží v E-shopu je informativního charakteru a nepředstavuje návrh „prodávajícího“ na uzavření smlouvy ve smyslu ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.

  2. „Kupující“ v rámci E-shopu odešle objednávku na požadované zboží. „Prodávající“ následně zašle „kupujícímu“ e-mailem dodatečné informace o objednávce, zejména očekávaný termín dodání zboží, informace o možnostech dopravy zboží (včetně ceny dopravy a balného) a platební informace.

  3. „Prodávající“ je oprávněn ověřit si objednávku v případě pochybností o její pravosti a vážnosti. Neověřenou objednávku může „prodávající“ odmítnout. „Prodávající“ si vyhrazuje právo odmítnout objednávku zcela nebo zčásti, pokud „kupující“ objednává nestandardní množství zboží.

 

Článek 3 – Uzavření kupní smlouvy, dodací podmínky, přechod nebezpečí škody

  1. „Kupující“ potvrdí přijetí podmínek nákupu (zaslaných v dodatečných informacích dle čl. 2 odst. 2) zasláním odpovědi na e-mail s dodatečnými informacemi. V této odpovědi uvede, zda využije služeb dopravy zprostředkované „prodávajícím“, či si zajistí vlastní dopravu.

  2. Kupní smlouva je uzavřena a nebezpečí škody na zboží přechází na „kupujícího“ okamžikem předání zboží „prodávajícím“ k dopravě.

  3. Při převzetí zboží je „kupující“ povinen zkontrolovat neporušenost obalu dodávaného zboží a případné poškození zboží samotného a zjištěné závady neprodleně oznámit dopravci nebo „prodávajícímu“. O zjištěných závadách bude sepsán protokol.

    • Pokud „kupující“ neoznámí zjištěné porušení obalu nebo zboží při jeho převzetí, ztrácí veškeré nároky z odpovědnosti „prodávajícího“ za vady a jakost zboží.

  4. Prodlením „kupujícího“ s převzetím zboží od dopravce nebo od „prodávajícího“ vzniká „prodávajícímu“ právo zboží po předchozím upozornění prodat jiné osobě, poté co „kupujícímu“ poskytl dodatečnou přiměřenou lhůtu k převzetí. Povinnost „kupujícího“ uhradit „prodávajícímu“ náhradu takto způsobené škody (zejména náklady spojené se skladováním a případný ušlý zisk) tím není dotčena.


 

Článek 4 – Platební podmínky a přechod vlastnického práva

  1. „Prodávající“ zašle informace o platebních podmínkách „kupujícímu“ postupem dle čl. 2 odst. 2 těchto VOP.

  2. Jestliže má „kupující“ povinnost uhradit kupní cenu (anebo její část) bezhotovostně až po dodání zboží převodem na bankovní účet „prodávajícího“ na základě daňového dokladu (faktury), přejde vlastnické právo ke zboží na „kupujícího“ až okamžikem úplného zaplacení kupní ceny.

  3. Jestliže „kupující“ má povinnost uhradit kupní cenu bezhotovostně před dodáním zboží převodem na bankovní účet „prodávajícího“, vlastnické právo ke zboží přechází na „kupujícího“ až okamžikem předání zboží k přepravě. „Prodávající“ v takovém případě předá zboží k přepravě až po uhrazení kupní ceny. „Kupující“ má právo již uhrazenou objednávku vypovědět až do okamžiku předání zboží „prodávajícím“ k přepravě. V takovém případě „prodávající“ vrátí „kupujícímu“ uhrazenou kupní cenu sníženou o již účelně vynaložené náklady na zajištění dopravy.

  4. Platby jsou splatné v termínech splatnosti uvedených na daňových dokladech (faktuře), není-li „smluvními stranami“ dohodnuto jinak. Závazek „kupujícího“ uhradit cenu zboží je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet „prodávajícího“.

  5. Při nedodržení doby splatnosti plateb může být „kupujícímu“ účtován úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení. Jestliže je „kupující“ v prodlení delším než 30 dní, může „prodávající“ požadovat vedle úroku z prodlení také úhradu smluvní pokuty ve výši 10 % z kupní ceny včetně DPH. Nárok „prodávajícího“ na náhradu škody, která mu prodlením „kupujícího“ vznikla, není uplatněním úroků z prodlení a smluvní pokuty dotčen.

  6. V případě prodlení „kupujícího“ s úhradou ceny koupeného zboží je „prodávající“ rovněž oprávněn pozastavit zpracování dalších objednávek nebo přerušit plnění z již potvrzených dalších objednávek, a to až do okamžiku úplné úhrady všech splatných dluhů „kupujícího“.

  7. Všechny ceny jsou smluvní. V rámci nákupního procesu v E-shopu je „kupující“ informován o konečné výši kupní ceny, včetně příslušných daní a poplatků (např. DPH, recyklačních příspěvků) i všech případných nákladů na dopravu.

 

Článek 5 – Odpovědnost za vady, záruka za jakost a jejich reklamace

  1. „Prodávající“ odpovídá za to, že zboží nemá při převzetí vady, zejména pak:

    • má takové vlastnosti, které „prodávající“ popsal v rámci E-shopu a které lze očekávat s ohledem na běžně očekávaný účel použití,

    • je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti dle potvrzené objednávky,

    • zboží netrpí žádnou právní vadou a odpovídá požadavkům všeobecně závazných právních předpisů.

  2. „Prodávající“ poskytuje „kupujícímu“ záruku za jakost v délce 12 měsíců od převzetí zboží „kupujícím“, s přihlédnutím k běžnému opotřebení zboží při jeho užívání.

  3. Další práva a povinnosti „kupujícího“ a „prodávajícího“ ve vztahu k odpovědnosti za vady, záruky za vady a postup při uplatnění práv z odpovědnosti za vady a záruky za jakost (reklamace) jsou upraveny v Reklamačním řádu (pokud je zveřejněn).

  4. Uplynutím doby záruky za jakost poskytnuté „prodávajícím“ není dotčena možnost „kupujícího“ obrátit se na výrobce daného zboží, který může poskytovat delší záruku. „Prodávající“ může v takovém případě poskytnout „kupujícímu“ asistenci za cenu dohodnutou mezi „smluvními stranami“.

 

Článek 6 – Výluky ze záruky za jakost a odpovědnosti za vady

  1. Odpovědnost za vady a poskytnutá záruka za jakost se nevztahuje na vady vzniklé zejména:

    • běžným opotřebením v důsledku užívání,

    • poškozením zboží v důsledku užívání mimo běžný účel,

    • elektrickým přepětím s výjimkou běžných odchylek,

    • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, jež je určeno výrobcem nebo „prodávajícím“,

    • neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče,

    • poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním či používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci,

    • provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů zboží,

    • úpravou zboží „kupujícím“ (nátěry, ohýbání atd.), pokud vada vznikla v důsledku této úpravy,

    • poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.

  2. Za vadu zboží se nepovažuje rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a v rámci zobrazení v E-shopu.

  3. „Prodávající“ neodpovídá za škody způsobené provozem či užíváním vadného zboží po zjištění vady „kupujícím“.


 

Článek 7 – Odstoupení od smlouvy

  1. „Smluvní strany“ nemají možnost uzavřenou kupní smlouvu vypovědět, pokud to není výslovně uvedeno v těchto VOP nebo ve smlouvě.

  2. „Kupující“ má právo odstoupit od kupní smlouvy v případě podstatného porušení kupní smlouvy „prodávajícím“ a v případech uvedených v Reklamačním řádu (zejména bod 5 písm. d), je-li takový řád vydán). Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

  3. „Prodávající“ má právo odstoupit od kupní smlouvy:

    • v případě podstatného porušení kupní smlouvy „kupujícím“ (zejména při prodlení „kupujícího“ s platbou),

    • v případě zjevné chyby v ceně zboží uvedené v E-shopu (odstoupení je možné do 30 dnů ode dne následujícího po dni uzavření kupní smlouvy, a to stornováním objednávky nebo jiným oznámením „kupujícímu“),

    • v případě zásahu vyšší moci (pokud se na tom „smluvní strany“ dohodnou), přičemž za vyšší moc se nepovažují důsledky pandemických onemocnění jako je např. Covid - 19 a na ně navazující opatření orgánů veřejné správy.

  4. Obě „smluvní strany“ mají právo odstoupit od kupní smlouvy i jen zčásti.

  5. V důsledku odstoupení od kupní smlouvy se „smluvní strany“ zavazují vrátit si již poskytnutá plnění. V případě částečného odstoupení od smlouvy se vrací příslušná poměrná část plnění, včetně poměrné části nákladů na dopravu dle čl. 3 těchto VOP.


 

Článek 8 – Zpětný odběr elektrozařízení a baterií

  1. „Prodávající“ klade důraz na ochranu životního prostředí a ohleduplné chování k němu. Podrobné informace o zpětném odběru a nakládání s některými typy zboží (např. elektrozařízení, baterie) jsou uvedeny v příslušné sekci E-shopu, je-li zveřejněna.

 

Článek 9 – Smluvní pokuta, postoupení pohledávky

  1. Smluvní pokuta 

    • Pokud „kupující“ neuhradí fakturovanou částku v dohodnutém termínu, je povinen uhradit „prodávajícímu“ smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové fakturované částky za každý den prodlení, a to od prvního dne prodlení až do úplného uhrazení dlužné částky.

    • Tato smluvní pokuta se účtuje bez újmy na dalších právech „prodávajícího“, zejména nároku na náhradu škody.

  2. Postoupení pohledávky 

    • Pokud „kupující“ nesplní svou povinnost uhradit fakturovanou částku po dobu delší než 40 dnů ode dne splatnosti, je „prodávající“ oprávněn postoupit svou pohledávku třetí straně, která ji odkoupí, v souladu s § 1742 a násl. občanského zákoníku.

    • Postoupení pohledávky neosvobozuje „kupujícího“ od povinnosti uhradit dlužnou částku včetně smluvní pokuty a náhrady škody podle článku 4. a bodu 5, pokud není se třetí stranou a „prodávajícím“ dohodnuto jinak.

 

Článek 10 – Uznání dluhu

  1. „Kupující“ („zákazník“) výslovně uznává svůj závazek k úhradě kupní ceny za objednané zboží či služby, a to okamžikem potvrzení objednávky na internetovém obchodu (E-shopu) „prodávajícího“.

  2. „Kupující“ tímto potvrzuje, že:
    a) objednávka je závazná,
    b) přijetím těchto obchodních podmínek uznává dluh ve smyslu § 2053 občanského zákoníku,
    c) neuhrazení faktury po datu splatnosti bude považováno za uznání dluhu v plné výši, včetně smluvních pokut a úroků z prodlení uvedených v těchto všeobecných obchodních podmínkách. 

  3. V případě prodlení s platbou delším než 60 dnů je „prodávající“ oprávněn přistoupit k vymáhání dlužné částky, včetně smluvních úroků z prodlení a dalších sankcí dle těchto obchodních podmínek.

  4. „Kupující“ bere na vědomí, že přijetím těchto obchodních podmínek výslovně souhlasí s přímou vykonatelností závazku po právní moci rozhodnutí vydaného na základě rozhodčí doložky podle čl. 11 těchto obchodních podmínek (pokud je sjednána).


 

Článek 11 – Rozhodčí doložka

  1. Všechny spory vznikající v souvislosti s uzavřením smlouvy dle těchto všeobecných obchodních podmínek mezi „prodávajícím“ a „kupujícím“ budou rozhodovány s konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky podle jeho řádu jedním rozhodcem jmenovaným předsedou Rozhodčího soudu. 

  2. Rozhodce bude postupovat podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízení a výkonu rozhodčích nálezů, a jeho rozhodnutí bude konečné, závazné a vykonatelné.

  3. Rozhodčí řízení bude vedeno písemně, bez ústního jednání, pokud rozhodce neurčí jinak.

  4. Rozhodce se bude řídit hmotným právem České republiky a procesními pravidly stanovenými v zákoně č. 216/1994 Sb.

  5. „Smluvní strany“ se dohodly, že rozhodčí nález je vykonatelný stejně jako pravomocné soudní rozhodnutí.

  6. Náklady rozhodčího řízení nese strana, která ve sporu neuspěla, případně dle rozhodnutí rozhodce.



 

Článek 12 – Závěrečná ustanovení

  1. Právní vztahy vzniklé podle těchto VOP se řídí českým právním řádem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. „Smluvní strany“ se zavazují ke smírnému řešení případných sporů. Pokud se ukáže, že smírné řešení není možné, je k rozhodování sporů příslušný obecný soud dle sídla „prodávajícího“, není-li dále sjednáno jinak (např. rozhodčí doložkou).

  2. Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. „Prodávající“ může vydat tyto VOP i v jiných jazykových verzích. V případě rozporů mezi jednotlivými jazykovými verzemi je rozhodující české znění VOP.

  3. Tyto VOP včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1. 3. 2025 (nebo od jiného data uvedeného „prodávajícím“) a ruší předchozí znění VOP včetně jejich součástí. Těmito VOP se řídí všechny kupní smlouvy uzavřené od data jejich platnosti a účinnosti.

  4. Tyto VOP jsou k dispozici v příslušné sekci E-shopu na odkazu http://www.weisevolt.cz/vop/ Jejich platnost a účinnost nastává dnem uvedeným výše.

bottom of page